"Регенерація старого трамвайного депо у Львові та його можлива участь у суспільному житті міста"

27.02.2009

26–27 лютого 2009 року у Львові відбулася перша українська гра "Львів — місто майбутнього", учасники якої, працюючи в командах, запропонували місту п’ять креативних ідей, про те, як надати Львову нової ідентичності або зміцнити вже існуючу.

Тема гри: "Регенерація старого трамвайного депо у Львові та його можлива участь у суспільному житті міста".

Загалом у грі "Львів – місто майбутнього" взяли участь понад 30 гравців і спостерігачів не лише зі Львова, а й з інших міст України – Одеси, Харкова, Києва та Черкас.

Протягом першого дня гри 26 лютого учасники в командній роботі визначали найважливіші проблеми львівського трамвайного депо, запропонували п‘ять ключових ідей його регенерації та заслухали презентацію проекту реконструкції депо, запропоновану магістром архітектури "Львіської політехніки".

Передумови для гри:

Організатори гри: Львівська міська рада, Британська Рада в Україні, Центр міської історії Центрально-Східної Європи та Творча Майстерня "Штука".

За ініціативи Львівської міської ради темою для першої львівської гри стала доля і регенерація старого трамвайного депо та його можлива роль у суспільному житті міста.

Довідка:

У 1893-1894 роках відомий львівський архітектор Альфред Каменобродський спроектував першу міську електричну станцію та трамвайне депо у Львові, що на сучасній вулиці Вітовського.

Будівлі і споруди депо – це пам'ятка промислової архітектури, цінність якої полягає у тому, що в ній використано унікальні інженерні рішення в поєднанні кам'яних, цегляних, металевих і дерев'яних конструкцій.

29 грудня 1994 року виконком Львівської обласної ради прийняв рішення № 53 щодо створення Музею техніки на базі приміщень технічних та господарських служб ЛКП "Львівелектротранс".

Керуючись законом України "Про музей і музейну справу" сесія Львівської обласної ради рішенням № 219 від 9 грудня 1999 року підтримала ідею створення музею. Також було прийнято рішення виконкому Львівської міської ради № 416 від 7 травня 2004 року після якого один з ангарів трамвайного депо було передано Львівському історичному музею для облаштування там музею техніки. Нажаль досі нічого на місці депо не облаштовано і об'єкт шукає найкращої ідеї.

Переможна ідея:

Після таємного голосування усіх присутніх був визначений проект-переможець під назвою "Центр розвитку інноваційних технологій міського транспорту".

Ідея передбачає реконструкцію транспортної розв'язки на куті вул. Вітовського і Сахарова, збереження й відновлення унікальних з архітектурної й історичної точки зору будівель депо, створення на його базі наукового центру, який займатиметься аналізом транспортних проблем Львова фахівцями різних галузей, оптимізацією роботи громадського транспорту.

Частину території депо команда переможців пропонує використати для спорудження велоцентру з метою популяризації цього загальнодоступного й екологічно чистого транспортного засобу.

Інші ідеї:

Інші запропоновані проекти передбачають спорудження культурно-мистецького центру, використання ангарів депо для виставкових і фестивальних заходів, створення довгоочікуваного музею транспорту, спорудження паркінгу тощо.

Усі учасники наголосили на важливості цього об‘єкту для культурного і суспільного життя Львова, відзначивши його можливу роль у підвищенні туристичної привабливості міста.

Урбаністичний центр "Стара реміза"

Основна ідея проекту: розміщення на території колишнього трамвайного депо культурно-інформаційно-просвітницько-екологічного центру.

Найголовніший акцент проекту – екологія. Депо має перетворитися на будинок "еко-нуль" і має стати майданчиком для демонстрації різного роду енергозберігаючих технологій будівництва і експлуатації будівель.

Проект: "Фабрика культури і інновацій"

Ідеологія пропозицій опирається на запровадженні новітнього паркінгу та створення інноваційного центру технологічної підтримки молодіжних проектів.

  • створення автоматизованого багатоповерхового, перехоплюючого паркінгу.
  • створення інтерактивного музею науки і техніки.
  • запровадження туристичного трамваю, що виїжджатиме з депо
  • музично-галерейний зал в приміщенні ангару.
  • ресурсний центр на базі електростанції: лабораторії чи майстерні до винайму, прокатна студія, технологічне забезпечення студентських робіт.
  • створення комп'ютерної ферми.
  • запровадження дитячо-юнацького техно-центру.
  • побудова торговельно-розважального центру

Культурно-мистецький центр депо "СорокА"

Ідеологія пропозицій опирається на перетворення об'єкту на центр спілкування і комунікації, активне залучення усієї території.

Створення творчого простору на базі старого промислового об'єкту як місця для реалізації креативних, ідейних і активних людей (цільовою аудиторією центру є не лише студенти чи молодь, а перш за все творчі, ідейні, небайдужі і активні люди)

Культурно-мистецький центр "Депо"

Ідеологія пропозицій опирається на збереженні об’єкту та перетворенні його на окремий туристичний район міста. пропозиція – це залучати депо до міського життя вже зараз. Це дасть змогу популяризувати його серед населення і таким чином привернути увагу більших інфесторів для того, щоб там розпочались серйозні перетворення.