Другий форум присвячений креативним містам

05.10.2012

У п'ятницю, 12 жовтня у Кіровограді відбувся Другий Міжнародний Форум "Креативний місто" за участі відомих світових експертів.

Головна мета форуму - практичні рекомендації зі стратегічного розвитку міст та креативної економіки, вивчення досвіду країн в культурній політиці і брендингу.

Організатори заходу Кіровоградський обласний "Інформаційно-ресурсний центр", Кіровоградський обласний благодійний фонд "Розвиток Кіровоградщини". 

Місце проведення ЗАТ НВО "Радій". 

Серед учасників форуму: 

  • міжнародний експерт з корпоративних і територіальних стратегій, радник Barcelona Brand project і Catalonia Brand Committee, консультант з брендінгу міст, іміджу та репутаційного менеджменту Хуан Карлос Беллозо (Іспанія, Барселона); 
  • консультант у сфері креативної економіки Том Флемінг (Англія, Лондон);
  • міністр культури Пермського краю Олександр Протасевич (Росія);
  • член Консультаційної ради з питань креативної економіки ООН, президент компанії BOP Consultants (Великобританія) Джон Хоукінс та ін.

Оновлення станом на 15.10.2012

Форум відбувся у Кіровограді на території ПАТ "Науково-виробничого підприємства "Радій", що спеціалізується на виготовленні обладнання для атомних АЕС. 

Проект creativecities.org.ua відвідав подію: 

Розпочав роботу форуму виступ Тома Флемінга, дослідника і консультанта в області креативної економіки (м.Лондон, Сполучене Королівство Великої Британії) на тему "Креативна економіка та шляхи її розвитку в пострадянських країнах" (Creative economics and ways of its development in post Soviet countries. Creativity + economics = City, Mr. Tom Flemming (Tom Flemming Creative Consultancy (London, UK). Том наголосив, що важливою передумовою створення креативної економіки у місті є вироблення специфічного середовища, яке пропагує свободу та креативність та показав приклад із різних країн. 

Також він зауважив, що підприємництво у культурі повинно перестати сприйматися негативно і ми маємо змінювати свої погляди на культуру. Наприкінці виступу Том використав цитату Сен Екзюпері про те, що замість того щоб будувати людині корабель варто привити їй бажання освоювати безкраї простори моря. 

Наступний виступ Джона Хоккінса, члена Консультаційної ради з креативної економіки ООН, президента компанії ВОР Consultants (м.Лондон, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії) мав тему: "Як робити гроші з ідей?" (The creative Economy: Global Trends, Mr. John Howkins, BOP Consulting (London, UK)

Джон визначив 4 складових креативної економіки – традиційні мистецтва, дизайн, медіа, інноваціні галузі і зауважив, що потреби людей постійно змінюються і у сучасному світі ми більше полюємо не за товарами, а за враженнями. 

Важливим аргументом Джона стало твердження, що креативна економіка – це економіка поразок, оскільки у цьому секторі економіки є найбільше поразок та особистих ризиків, проте якщо справа стає успішною – вона в рази перевищує дохідність традиційних галузей. Саме тому лідери креативної економіки цілком добре адаптовані до суперечностей як ринку так і виробництва. 

За визначенням Джона Хоккінса, креативність має дві складових, а саме навчання та адаптація. Вміння використати уже існуючі ідеї, навчитись тому, що вони пропонують, адаптувати їх – це перші кроки до креативності. Креативна економіка передбачає багато складових: потреби ринку, конкуренція, освіта, навчання, стосунки та партнерство, співпраця, менеджмент, цифровий контекст, авторські права. 

Саме автоські права Джон вважає валютою креативної економіки, на якій увесь це сектор тримається. Преважно креативна еокноміка розвивається у великих містах і її творці уміють використовувати білі плями традиціної економіки, себто формують економіку шансу. Головні ніші креативної економіки – це спосіб життя (lifestyle), та усе, що його оточує. 

Після Джона виступив міністр культури, молодіжної політики і масових комунікацій Пермського краю Російської Федерації Олександр Протасевич на тему: "Культурна політика і брендинг територій: творчий підхід міст Пермського краю" (Cultural policy and branding of places: creative approach of cities of Perm region, Russia, Mr. Aleksandr Protasevych, Ministry of Culture of the Perm Region, Russia). 

Доповідь була короткою, оскільки пан міністр поспішав на літак, проте він встиг показати досягнення міста Пермь, яке позиціонує себе як місце, з якого починається Європа. Центр сучасного мистецтва у цьому місті має неабиякий спротив з боку місцевого населення, проте молодь уже полюбила експериментальні проекти цієї установи. Край намагається балансувати між традиційними формами мистецтва та проявами нової культури.

Після короткої перерви презентації продовживила Оксана Головко, заступник начальника управління економіки Ліганської міської ради, яка представила роботу міста над виробленням власного бренду. Після неї виступила архітектор Марія Гончар із центру сучасного мистецтва "Чайна фабрика", що в Одесі і розповіла як їхній творчий колектив працює над покращенням нудних міст України через розмальовування фасадів будинків. 

Роботу форуму продовжили експерти із брендингу – Денис Богуш, який є експертом із брендингу територій та займається стратегічними комунікаціями (www.bohush.org). Він зробив презентацію про те, як сприймається Україна за кордоном (включно з медіа-аналізом) та як бренд Кіровограда вписується у цей контекст. 

Далі учасники форуму заслухали ще одного західного експерта із Барселони – Хуана Карлоса Беллозо, який представив досвід свого міста у брендуванні танцювальної культури (Dance and music as a key element of the city identity and positioning, Mr. Juan Carlos Belloso, Future places (Barcelona, Spain). 

Завершив форум виступ експерта Європейського інституту маркетингу, автора книг "Методи оцінки муніципальних програм", "Індикативне планування у розвитку територій", "Маркетинг міста", "Брендинг міста" Денис Візгалов, який представив концепцію бренда Кіровограда (Brand concept of Kirovograd city, Mr. Denis Vizgalov, The Institute for Urban Economics (Moscow, Russia)

Дослідник запропонував, щоб Кіровоград використав свою танцювальну ідентичність на користь загального образу міста, яке має тепер розвиватися із лозунгом "Кіровоград – рух зі смаком".

Загалом форум пройшов ефективно і засвідчив, що за умови доброї співпраці гілок влади навіть провінційні міста можуть проводити форуми на належному рівні і запрошувати експертів світового визнання. 

Вітаємо Кіровоград.



Теги: Творчі міста